2017. április 21., péntek

Foglalkozás tervezet



Az óvodapedagógus neve: Kiss Julianna
Csoport: Vegyes életkorú
Tevékenységi forma: Külső világ tevékeny megismerése (Környezet)
A foglalkozás/tevékenység időpontja: 2017.április. 04.
A tevékenység előzménye: Az óvoda udvarán felfedezzük a tavasz jellemzőit.
A tevékenység tartalma/témája: Húsvéti előkészületek
A tevékenység célja: A húsvéti népszokások, jelképek megismertetése, régi élmények felidézése, magyarság erősítése a gyermekekben. A gyermekek ismereteinek bővítése és a meglévők rendszerezése.
A tevékenység feladatai:
Nevelési feladatok: Közösségi érzés fejlesztése. A húsvéti népszokások megismertetése. Pozitív érzelmek alakítása.
Didaktikai feladatok: Népszokások bemutatása egy kis filmben
Képesség - és készségfejlesztés: Beszédkészség, emlékezet, megfigyelőképesség, türelem fejlesztése
Kapcsolat más területekkel:
     Verselés, mesélés: Locsolóvers
                                 Lányok válaszverse
                                 A piros orrú nyúl ( mese )
Alkalmazott módszerek, eljárások: Beszélgetés, szemléltetés, bemutatás, magyarázat, gyakorlás, ellenőrzés, dicséret
Eszközök: Smart tábla, Laptop, Kinder tojások, henger alakú fakockák
Felhasznált források:
A tevékenység/foglalkozás kidolgozása
Idő
A fejlesztő tevékenység felépítése, a foglalkozás menete
A fejlesztés módszerei, munkaformák, eszközök, megjegyzések
















1.    Szervezési feladatok:
A szőnyeg szabaddá tétele, hogy a gyerekek a tábla elé tudjanak ülni

2.    Motiváció:
Laptop és a Smart tábla bekapcsolása

3.    Megvalósítás:
A gyerekeknek képeket mutatok a Smart táblán
(ami a húsvéttal kapcsolatos).
Megkérdezem, hogy szerintetek miért ezeket a képeket mutattam meg nektek? Milyen ünnepre készülünk?
A gyerekek válasza: Húsvét
Lányoktól megkérdezem, hogy ki az, akit már meglocsoltak? (élmények felidézése)
Szeretnék nektek egy kis filmet vetíteni a locsolkodásról.




4.    Tevékenység lezárása, átvezetése, továbbélése:
A fiúk elmondják a locsolós verset és „meglocsolják„ a lányokat.
A lányok elmondják a válaszverset és megkínálják a fiúkat
„tojással„.

5.    Ellenőrzés, értékelés:
Az ellenőrzés, az értékelés és a dicséret a tevékenységen belül történik folyamatosan.


6.    Játéktevékenység folytatása:
Átvezetés a mesébe az eszköz segítségével.



Elegendő hely biztosítása.



A Laptop és a Smart tábla bekapcsolása felkelti a gyermekek érdeklődését.




Kommunikációs készség fejlesztése.
Szókincsbővítés.
Memória és emlékezet fejlesztése.
Türelemmel hallgassák végig egymást.


Video megtekintése.








Eszköz:
·         lányoknak: színes húsvéti (műanyag) tojások.
·         fiúknak: egy-egy kis henger alakú fakocka





A dicséret serkenti a gyerekeket, önbizalmuk erősödik.












Az óvodapedagógus neve: Kiss Julianna
Csoport: Vegyes életkorú
Tevékenységi forma: Mese
A foglalkozás/tevékenység időpontja: 2017. április 04.
A tevékenység előzménye: Húsvéti népszokások, élmények.
A tevékenység tartalma/témája: A piros orrú nyúl
A tevékenység célja: A húsvéti előkészületek elmélyítése és az ismeretek bővítése.
A tevékenység feladatai:
Nevelési feladatok: Irodalmi élmény nyújtása a közös mesehallgatással, az irodalom megszerettetése, esztétikai érzelmek gazdagítása
Didaktikai feladatok: Az új mese bemutatása, megismertetése
Képesség - és készségfejlesztés: Szókincsbővítés, beszédkészség fejlesztése. A gyermekek képzeletének fejlesztése.
Alkalmazott módszerek, eljárások: Beszélgetés, bemutatás, szemléltetés, cselekvés, értékelés, dicséret
Eszközök: Nyúl és róka báb, lóhere, fű/zöld pokróc, Laptop, Smart tábla
Felhasznált források:





A tevékenység/foglalkozás kidolgozása
Idő
A fejlesztő tevékenység felépítése, a foglalkozás menete
A fejlesztés módszerei, munkaformák, eszközök, megjegyzések
















7.    Szervezési feladatok:
Megfelelő hely biztosítása, hogy mindenki elférjen a szőnyegen.

8.    Motiváció:
Nyuszis kosár melyben benne van a nyuszi, a lóhere és a róka és a zöld pokróc kiterítése a szőnyegre.

9.    Megvalósítás:
Olyan szépen elmondtátok a locsoló és a  válasz verseket, hogy jutalmul mondok nektek egy mesét egy piros orrú nyusziról!

A mese címe: A piros orrú nyúl

10. Tevékenység lezárása, átvezetése, továbbélése, a játéktevékenység folytatása:
o   A bábokat meg lehet nézni, aki szeretné.
o    Akinek kedve van, jöhet velem a Smart táblához játszani.
Két játékkal van lehetőségük a gyermekeknek játszani: Húsvéti memória és a Bűvészinas
o   Folytathatja a játék tevékenységet

11. Ellenőrzés, értékelés:
Az ellenőrzés, az értékelés és a dicséret a tevékenységen belül (Versmondás, Memóriajáték, Bűvészinas) történik folyamatosan.

A gyerekek elhelyezkedése a szőnyegen kör alakzatban.




Az eszközök kikészítése elegendő motiváció.





Az ujjbáb segítségével fenntartom a gyermekek érdeklődését.

Mesélés közben figyelek a hangsúlyozásra, a mimikára, a szöveget lassan, tagoltan és érthetően mondom.




A gyerekek kipróbálhatják a bábokat.
Differenciálás: A két korcsoportnak külön játékot biztosítok, hogy a feladat mindenki számára kihívást jelentsen és sikerélményt nyújtson.




1 megjegyzés:

  1. Gratulálok! Én még csak II. évfolyam levelező vagyok. Tisztelettel: Páll Attila

    VálaszTörlés