Az óvodapedagógus neve: Kiss Julianna
Csoport: Vegyes
életkorú
Tevékenységi forma: Külső világ tevékeny megismerése (Környezet)
A foglalkozás/tevékenység időpontja: 2017.április. 04.
A tevékenység előzménye: Az óvoda udvarán felfedezzük a tavasz jellemzőit.
A tevékenység tartalma/témája: Húsvéti előkészületek
A tevékenység célja: A húsvéti népszokások, jelképek megismertetése, régi élmények felidézése,
magyarság erősítése a gyermekekben. A gyermekek ismereteinek bővítése és a
meglévők rendszerezése.
A tevékenység feladatai:
Nevelési feladatok: Közösségi érzés fejlesztése. A húsvéti népszokások megismertetése.
Pozitív érzelmek alakítása.
Didaktikai feladatok: Népszokások bemutatása egy kis filmben
Képesség - és készségfejlesztés: Beszédkészség, emlékezet, megfigyelőképesség, türelem
fejlesztése
Kapcsolat más területekkel:
● Verselés, mesélés: Locsolóvers
Lányok válaszverse
A piros orrú
nyúl ( mese )
Alkalmazott módszerek, eljárások: Beszélgetés, szemléltetés, bemutatás, magyarázat, gyakorlás,
ellenőrzés, dicséret
Eszközök: Smart
tábla, Laptop, Kinder tojások, henger alakú fakockák
Felhasznált források:
A tevékenység/foglalkozás kidolgozása
|
||
Idő
|
A fejlesztő tevékenység felépítése, a foglalkozás menete
|
A fejlesztés módszerei, munkaformák, eszközök, megjegyzések
|
1.
Szervezési feladatok:
A szőnyeg
szabaddá tétele, hogy a gyerekek a tábla elé tudjanak ülni
2.
Motiváció:
Laptop és
a Smart tábla bekapcsolása
3.
Megvalósítás:
A
gyerekeknek képeket mutatok a Smart táblán
(ami a
húsvéttal kapcsolatos).
Megkérdezem,
hogy szerintetek miért ezeket a képeket mutattam meg nektek? Milyen ünnepre
készülünk?
A
gyerekek válasza: Húsvét
Lányoktól
megkérdezem, hogy ki az, akit már meglocsoltak? (élmények felidézése)
Szeretnék
nektek egy kis filmet vetíteni a locsolkodásról.
4.
Tevékenység lezárása, átvezetése,
továbbélése:
A fiúk elmondják
a locsolós verset és „meglocsolják„ a lányokat.
A lányok
elmondják a válaszverset és megkínálják a fiúkat
„tojással„.
5.
Ellenőrzés, értékelés:
Az
ellenőrzés, az értékelés és a dicséret a tevékenységen belül történik
folyamatosan.
6.
Játéktevékenység folytatása:
Átvezetés
a mesébe az eszköz segítségével.
|
Elegendő hely biztosítása.
A Laptop és a Smart tábla
bekapcsolása felkelti a gyermekek érdeklődését.
Kommunikációs készség fejlesztése.
Szókincsbővítés.
Memória és emlékezet fejlesztése.
Türelemmel hallgassák végig
egymást.
Video megtekintése.
Eszköz:
·
lányoknak: színes húsvéti (műanyag) tojások.
·
fiúknak: egy-egy kis henger alakú fakocka
A dicséret serkenti a gyerekeket,
önbizalmuk erősödik.
|
Az óvodapedagógus neve: Kiss Julianna
Csoport: Vegyes
életkorú
Tevékenységi forma: Mese
A foglalkozás/tevékenység időpontja: 2017. április 04.
A tevékenység előzménye: Húsvéti népszokások, élmények.
A tevékenység tartalma/témája: A piros orrú nyúl
A tevékenység célja: A húsvéti előkészületek elmélyítése és az ismeretek bővítése.
A tevékenység feladatai:
Nevelési feladatok: Irodalmi élmény nyújtása a közös mesehallgatással, az irodalom
megszerettetése, esztétikai érzelmek gazdagítása
Didaktikai feladatok: Az új mese bemutatása, megismertetése
Képesség - és készségfejlesztés: Szókincsbővítés, beszédkészség fejlesztése. A gyermekek
képzeletének fejlesztése.
Alkalmazott módszerek, eljárások: Beszélgetés, bemutatás, szemléltetés, cselekvés, értékelés,
dicséret
Eszközök: Nyúl
és róka báb, lóhere, fű/zöld pokróc, Laptop, Smart tábla
Felhasznált források:
A tevékenység/foglalkozás kidolgozása
|
||
Idő
|
A fejlesztő tevékenység felépítése, a foglalkozás menete
|
A fejlesztés módszerei, munkaformák, eszközök, megjegyzések
|
7.
Szervezési feladatok:
Megfelelő
hely biztosítása, hogy mindenki elférjen a szőnyegen.
8.
Motiváció:
Nyuszis
kosár melyben benne van a nyuszi, a lóhere és a róka és a zöld pokróc
kiterítése a szőnyegre.
9.
Megvalósítás:
Olyan szépen elmondtátok a locsoló
és a válasz verseket, hogy jutalmul
mondok nektek egy mesét egy piros orrú nyusziról!
A mese
címe: A piros orrú nyúl
10.
Tevékenység lezárása, átvezetése,
továbbélése, a játéktevékenység folytatása:
o A bábokat meg lehet nézni, aki
szeretné.
o Akinek kedve van, jöhet velem a Smart
táblához játszani.
Két játékkal van lehetőségük a
gyermekeknek játszani: Húsvéti memória és a Bűvészinas
o Folytathatja a játék tevékenységet
11.
Ellenőrzés, értékelés:
Az ellenőrzés, az értékelés és a
dicséret a tevékenységen belül (Versmondás, Memóriajáték, Bűvészinas) történik
folyamatosan.
|
A gyerekek elhelyezkedése a
szőnyegen kör alakzatban.
Az eszközök kikészítése elegendő
motiváció.
Az ujjbáb segítségével fenntartom
a gyermekek érdeklődését.
Mesélés közben figyelek a hangsúlyozásra,
a mimikára, a szöveget lassan, tagoltan és érthetően mondom.
A gyerekek kipróbálhatják a
bábokat.
Differenciálás: A két
korcsoportnak külön játékot biztosítok, hogy a feladat mindenki számára
kihívást jelentsen és sikerélményt nyújtson.
|
Gratulálok! Én még csak II. évfolyam levelező vagyok. Tisztelettel: Páll Attila
VálaszTörlés