A foglalkozás tervezésénél figyelembe kellett vennem a vegyes
életkorú csoport sajátosságait (középső- és nagycsoport). Mindkét nyelvet
használtam a foglalkozásom során (magyar, német). Mielőtt elkezdtem volna a
foglalkozást átmozgattam a gyerekeket (német mondókákkal)
A Smart tábla bekapcsolása felkeltette a gyerekek
érdeklődésüket és örömmel jöttek a szőnyegre. A meglévő ismeretekre építettem,
úgy válogattam össze a képeket és a videó filmet. A differenciálás itt
érvényesült, a kisebbek magyarul, a nagyobbak közül volt aki németül mondta
amit lát a képen. Felelevenítettük a tavalyi locsolkodás élményeit. A video film
nagyon elnyerte a tetszésüket, sokat nevettek. A zárkózottabb gyerekek is
kinyíltak és önfeledten nevettek. A közösségi érzés erősítésére is nagyon jó
volt a video film, valamint a húsvéthoz kapcsolódó népszokások, hagyományok
továbbadására is.
Célom volt az
emlékezet, figyelem, türelem, szókincsbővítés, meglévő ismeretek elmélyítése,
ismétlés.
A mesét, melyet német nyelven mondtam el, természetesen
kapcsolódott a húsvéthoz. Bábokat használtam az érdeklődés felkeltéséhez és fenntartásához.
A célomat elértem, mert a gyerekek végig ott maradtak és végig hallgatták a
mesét. Mese után lehetőség volt a bábokat kipróbálni valamint a Smart táblánál
két játékot ajánlottam fel a gyerekeknek. A differenciálás itt is érvényesült,
a kisebbeknek egy memória játékot választottam, míg a nagyobbaknak a Bűvészinas
című játékot. Nagy volt az érdeklődés és mindenki azonnal szerette volna
kipróbálni a játékot. A gyerekek tolongtak, azt sem tudtam kit válasszak,
néhányan türelmetlenek voltak. Erre számítottam is, hiszen előző nap is ez volt
mikor a szabad rajzolást próbáltuk ki a táblán. (a gyerekek rajzait elmentettük)
Megbeszéltük a szabályokat, hogy mindenki sorra kerül és milyen távolságra,
hogyan helyezkedjenek el a gyermekek, hogy mindenki jól lásson. A szabályokat
betartották és türelmesen vártak.
Két nagycsoportos kislány, akik már játszottak a táblánál
észrevették, hogy a laptopon is látszik a játék, odamentek és onnan követték a
játék menetét. Megjegyezték, hogy a laptopon senki nem mozgatja a képeket, „magától
mozognak„. A gyerekek végig aktívak voltak és élvezték a játékos feladatokat. A
memória játékot mindenki kipróbálhatta. A Bűvészinas játékot a nagyokkal
próbáltam ki.
Számomra is nagy élmény volt a Smart tábla használata közösen
a gyerekekkel. A gyerekek sikerélményhez jutottak, ez erősítette pozitív
énképüket. Szerintem a gyerekekben is mély nyomott hagyott a Smart tábla
használata.
A mesével célom volt esztétikai élmény nyújtása,
szókincsbővítés, közösségi érzés mélyítése. A játékokkal melyeket a Smart
táblánál próbáltunk ki célom volt a memória, emlékezet,
A foglalkozásom során több eszközt is használtam, hogy a
gyerekek motiváltak legyenek és minél több gyereket be tudjak vonni. Az első
pár perc után mindenki ott volt a szőnyegen.
A továbbiakban is szeretném a foglalkozásaimba, és a szabad
játékba beépíteni a Smart táblát, számomra is pozitív élményt nyújtott. A
gyerekek szemei csillogtak.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése