2017. április 5., szerda

Reflexió




A foglalkozás tervezésénél figyelembe kellett vennem a vegyes életkorú csoport sajátosságait (középső- és nagycsoport). Mindkét nyelvet használtam a foglalkozásom során (magyar, német). Mielőtt elkezdtem volna a foglalkozást átmozgattam a gyerekeket (német mondókákkal)
A Smart tábla bekapcsolása felkeltette a gyerekek érdeklődésüket és örömmel jöttek a szőnyegre. A meglévő ismeretekre építettem, úgy válogattam össze a képeket és a videó filmet. A differenciálás itt érvényesült, a kisebbek magyarul, a nagyobbak közül volt aki németül mondta amit lát a képen. Felelevenítettük a tavalyi locsolkodás élményeit. A video film nagyon elnyerte a tetszésüket, sokat nevettek. A zárkózottabb gyerekek is kinyíltak és önfeledten nevettek. A közösségi érzés erősítésére is nagyon jó volt a video film, valamint a húsvéthoz kapcsolódó népszokások, hagyományok továbbadására is.
 Célom volt az emlékezet, figyelem, türelem, szókincsbővítés, meglévő ismeretek elmélyítése, ismétlés.
A mesét, melyet német nyelven mondtam el, természetesen kapcsolódott a húsvéthoz. Bábokat használtam az érdeklődés felkeltéséhez és fenntartásához. A célomat elértem, mert a gyerekek végig ott maradtak és végig hallgatták a mesét. Mese után lehetőség volt a bábokat kipróbálni valamint a Smart táblánál két játékot ajánlottam fel a gyerekeknek. A differenciálás itt is érvényesült, a kisebbeknek egy memória játékot választottam, míg a nagyobbaknak a Bűvészinas című játékot. Nagy volt az érdeklődés és mindenki azonnal szerette volna kipróbálni a játékot. A gyerekek tolongtak, azt sem tudtam kit válasszak, néhányan türelmetlenek voltak. Erre számítottam is, hiszen előző nap is ez volt mikor a szabad rajzolást próbáltuk ki a táblán. (a gyerekek rajzait elmentettük) Megbeszéltük a szabályokat, hogy mindenki sorra kerül és milyen távolságra, hogyan helyezkedjenek el a gyermekek, hogy mindenki jól lásson. A szabályokat betartották és türelmesen vártak.
Két nagycsoportos kislány, akik már játszottak a táblánál észrevették, hogy a laptopon is látszik a játék, odamentek és onnan követték a játék menetét. Megjegyezték, hogy a laptopon senki nem mozgatja a képeket, „magától mozognak„. A gyerekek végig aktívak voltak és élvezték a játékos feladatokat. A memória játékot mindenki kipróbálhatta. A Bűvészinas játékot a nagyokkal próbáltam ki.
Számomra is nagy élmény volt a Smart tábla használata közösen a gyerekekkel. A gyerekek sikerélményhez jutottak, ez erősítette pozitív énképüket. Szerintem a gyerekekben is mély nyomott hagyott a Smart tábla használata.
A mesével célom volt esztétikai élmény nyújtása, szókincsbővítés, közösségi érzés mélyítése. A játékokkal melyeket a Smart táblánál próbáltunk ki célom volt a memória, emlékezet,
A foglalkozásom során több eszközt is használtam, hogy a gyerekek motiváltak legyenek és minél több gyereket be tudjak vonni. Az első pár perc után mindenki ott volt a szőnyegen.
A továbbiakban is szeretném a foglalkozásaimba, és a szabad játékba beépíteni a Smart táblát, számomra is pozitív élményt nyújtott. A gyerekek szemei csillogtak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése